torsdag 18 november 2010

Tjohej, nu är jag här igen!
Inte ett enda blogginlägg och halva veckan har redan gått ju. Dåligt!
Denna veckan har vi...
... tagit en promenad med Sophie och matat väldigt glupska pippifåglar
... jobbat både lite dag & kväll
... blivit snygga i håret igen. Tack så mycket Åsa!
... haft tjejerna här på Desperate housewives-kväll
... och en massa massa mer saker såklart. Tyvärr inte så mycket av det som står på min to do-lista i huvudet.

Ibland händer det så märkliga saker, så man nästan blir lite rädd :)
Som igår till exempel. Jag har under ett tag vart på jakt efter raggsockar till Nicole. Kikat i flera affärer, men alltid har det vart något... Fel storlek, tillfälligt slut... Så hittade jag äntligen ett par häromveckan, men det fanns bara ett par kvar i rätt storlek. Så jag tänkte att jag får ge mig ut på jakt snart igen för att åtminstone ha ett extra par till dagis.
Och så igår kommer ett litet paket med posten. Det är från Mattias söta mamma Christel. Där i finns ett vykort. Och ett par raggsockar! Som hon vunnit på ett lotteri och kom att tänka på Nicole. Då vill jag tillägga att hon inte alls visste om vårt raggsocks-problem. Är det inte underligt? Det var ju samma sak med den där mixern förra året som hade gått sönder och då erbjuder min pappas vän mig en mixer för att hon råkar få en extra. Att hon tänkte på mig av alla, när hon inte hade någon aning om att min mixer precis gått sönder?!

Strax är det dags för mig att cykla iväg till. Skall börja en timme tidigare idag, så redan klockan tolv skall jag infinna mig. Jag skall tydligen iväg på äventyr med en tant i 3½ timme. Kan nog bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar