tisdag 2 november 2010

Idag har vi varit på Ikea...


... Rusta, Klädkällaren, Rusta en gång till och Netonnet. Fast det har varit snabba turer i alla butikerna, man har inte så mycket till val med en sån här liten busa med sig.
Jag har hittat ett par helt underbara gummistövlar på Rusta jag förälskat mig i. Självklart var de slut
i min storlek i båda butikerna. Skall ringa till en annan Rusta imorgon och se om de kan finnas kvar där. Hoppas, hoppas! Jag vill inte ha några andra stövlar, jag vill ju ha dom ju. Bara dom.
Men vi hittade en matta till mellanhallen iallafall! En rosa. Illrosa.
-Ja, joo, det är ju en rejäl färgklick åtminstone, sa Stefan.
Att han skulle godkänna det, det trodde jag aldrig. Så jag fick ju snabbt som attan bara passa på att ta den helt enkelt.
Längtar till jag kommer hem från jobbet imorgon, då skall jag ta itu med hallen. Två tavelhyllor med ramar som matchar mattan skall också upp. Givetvis skulle ramarna i just den färgen vara slut för tillfället, men vi har ju ändå inte bestämt vilka kort vi skall förstora och rama in ännu, så det lär ju ändå tagit sin tid ändå.
Men imorgon skall iallafall den nya mattan på. Först skall jag bara få loss den gamla gräsliga mattan från golvet, den har typ vuxit fast. Gummerade mattor tål tydligen inte att få lite vatten och diverse annat blött på sig...

Kvällen har vi spenderat hos Sophie med de andra tjejerna, massor av onyttigheter och ett avsnitt Desperate housewives. Nicole fick hänga med för Stefan låg efter med jobbgrejer efter dagens shoppingäventyr, så hon somnade som en stock nu när vi kom hem. Jag borde verkligen göra det samma, för onsdagar är alltid lika med fullt ös och stress mest hela dan på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar