måndag 22 november 2010

Idag var tanken att mommo & lin (mormor & Caroline) skulle hämta lillskruttan på dagis, och att vi sedan skulle spendera eftermiddagen ihop allihopa.
Men igår efter middagsvilan var det visst en liten rödmosig, skållhet tjej som vaknade upp här hos oss istället. Efter lite alvedon var hon dock lika pigg och glad som vanligt, så natten var lugn.
Idag fick hon vara hemma med pappa och vila upp sig. Febern verkar vara borta (peppar, peppar...), men hon hade tydligen varit hängig, klängig och ovanligt gnällig hela dagen. Efter att ha vilat flera timmar under dan verkar det inte vara något fel alls på henne längre :) Men för säkerhetsskull får hon vara hemma från dagis med papsen imorgon med, sen är jag ledig onsdag, torsdag, så tills på fredag lär hon väl vara helt återställd iallafall.
Efter en heldag på jobbet och inte alltför många timmars sömn under natten, var jag ändå oväntat pigg när jag kom hem. Efter middagen stoppade jag i Nicole i badet medan jag gjorde rent badrummet och sedan tog mig själv en dusch.
Sedan vek vi, jag & min alldeles egna lilla hjälpreda, två kassar tvätt och rensade i klädkammaren. Efter det tog vi fram dammsugaren och körde ett race. Nicole var inte sen med att plocka fram sin rosa lilla dammsugare och följa efter mig likt en skugga. I varenda vrå jag dammsög kom hon efter och dammsög en gång till. Bakom gardinerna, under borden, mellan stolarna, under kapphängaren...
Sedan plockade vi ur diskmaskinen tillsammans och gjorde fint i köket.
Och efter det klippte vi luggen på Nicole. Det blev som vanligt lite halvtokigt, men nu ser ungen obehindrat åtminstone.
Ja, vi har minst sagt varit riktigt duktiga idag och tyckte att vi var förtjänta av lite chips, dipp & TV-mys resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar