måndag 19 juli 2010

Vad skoj det är nu när lilla fröken börjar prata mer och mer! Varje dag kommer det nya små ord. Igår kollade vi på barnprogram på datorn och jag sa "nu var det slut". "Tut" härmade hon, och sa sedan "tut" och pekade på skärmen varje gång vi gick förbi. Ikväll när hon druckit upp vällingen gav hon mig flaskan och sa "tut". Förut gick hon till Stefan, sa "baj" och pekade på blöjan, och mycket riktigt behövde den bytas :)

"boj" - boll
"böja" - blöja
"baj/bajs"
"bapp"- napp
"bappa" - lampa
"tack tack"
"tittut"
"däj"- där
"titta"
"tut" - slut
"Nenne" - Hannes
"mamma"
"pappa"
"wowowa" - morfar
"wowowo" - mormor
"foffa" - farfar

Nu måste jag hoppa i säng, ögonlocken hänger verkligen på mig efter en stressig jobbkväll. Och tur är väl det, för jag måste somna i skaplig tid för att palla en heldag imorgon - Gekås står ju på schemat med farmor & syrran. På ditvägen skall vi även lämna av brorsan på mamma & Styrbjörns land, och det skall bli så kul att hälsa på där, jag minns ju knappt hur det ser ut längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar