söndag 18 juli 2010

Jag borstade Mio på balkongen igår och som vanligt fick jag med halva katten i borsten. La sen håret i en korg där ute och glömde helt av att kasta det. Imorse hade han tydligen stått och glott ner förbryllat på allt hår en bra stund. "Oh jisses! Var det här ute jag har förlagt mina kläder?!"

Jag & Nici kom precis hem från lekplasten, där vi busat med "Nenne" (Hannes) & My. Nu blir det kvällsmat och sedan hoppas jag att jag har lite krafter kvar att ta itu med balkongen. Såg ju på bilden nu hur verkligen jättetråkigt det ser ut... Har vart och köpte blomjord så vi kan plantera om balkongblommorna och göra det lite mysigare. Egentligen behöver ju hela balkongen rengöras för väggarna börjar se gråaktiga ut och alla plattor borde tas loss och skrubbas. Dessutom kan man knappt se ut genom balkongdörrens fönster längre, för det händer lite titt som tätt att ett par små händer gör ganska kladdiga tassavtryck... Får väl se hur långt orken räcker till helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar