söndag 25 juli 2010

Hallå igen! Var ju ett tag sen nu...
Helgen har vi spenderat i Kinnekulle där Stefans syster Sofia fick sin Peter och blev fru Nordström. Nicole var brudnäbb tillsammans med sin treåriga kusin och det gick hur bra som helst! Visserligen blev det lite ändrade planer än vad som var sagt från första början, att de skulle gå själva och hålla varann i handen. Vi körde istället med ett något säkrare kort; att de skulle hålla varsin tärna i handen istället. Måste erkänna att jag allt var bra nervös över hur det skulle gå när jag att där inne i kyrkan och väntade de långa minuterna innan ingång. Skulle hon bli hysterisk över att mamma och pappa inte gick med och vägra hålla en främling i handen?
Men vad stolt man kände sig när de bara gick där och såg glada och nöjda ut, hur sött som helst!
Tyvärr gick kamerahelvetet sönder efter fem bilder i kyrkan. Behöver jag säga att jag är förbannad? Speciellt eftersom garantin gick ut för bara några månader sedan.
I övrigt var det en lyckad dag. Festen var jättetrevlig och när Nicole somnat i min famn strax efter desserten kunde vi bara lägga ner henne i resesängen vi ställt i ett lugnt hörn i lokalen. Där låg hon sedan och sussade sött, skavfötters med kusin Frida, medan jag & Stefan kunde dansa och ha skoj. Var ju över två år sedan vi var ute ihop sist, så det behövdes! Får bli bättre på att skaffa barnvakt, så man kan gå ut och hitta på nåt lite oftare. Inte bara vara mamma och pappa jämt liksom.

Hoppas ni haft en bra helg! Själv hoppas jag på att få gå och lägga mig ganska snart för jag känner mig verkligen helt död... godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar