måndag 5 juli 2010

Med risk att låta aningen klämkäck och lite väl optimistisk måste jag ändå säga att jag blev riktigt glad över gårdagens regnskurar! Hade ju inte blivit mycket städande här hemma senaste tiden när vädret vart så fint, och ni känner ju mig... jag får ju nästan lite panik då.
Så hela förmiddagen igår innan jobbet spenderade jag & min lilla hjälpreda med dammsugarn och trasan i högsta hugg.
Jag putsade spegeln och Nicole stod bredvid och spanade. Sedan pekade hon på en handduk, och när hon fått en gick hon genast fram till spegeln och gjorde likadant.

När jag kom hem igen hade hon minsann lärt sig dammsuga också. Hon tar sladden och försöker trycka i den i uttaget, lyckas bannemej lirka i skaftet i munstycket och bankar på påsättningsknappen. Sedan drar hon den fram och tillbaks och säger: -"brum...bruuuum...bruuuum..."
Idag efter jobbet hann jag med det sista av storstädningen och fick svabbat golven lagom till Stefan & Nicole var hemma efter en lång dag i Nödinge. Stefan hjälper sin pappa att lägga om taket och Nicole hade vart med och busat med bonusfarmor hela dan.

Skura balkongen och tvätta de sista fönsterna kan allt vänta med gott samvete ett par dar till, för det blir ju en hel del fikapauser och annat som får tiden att springa iväg när man städar med en liten...

Det här lilla kakmonstret fick plötsligt jättelånga armar och norpade åt sig tre kakor så fort mamma vände bort blicken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar