måndag 5 juli 2010

Hittade en tand till innan lilla fröken somnade! Så vitt jag kan bedöma (man får ju inte många sekunder på sig att glo in i det lilla gapet) så är det en likadan som senaste tillskottet, fast nu på högra sidan.
När mamma/mormor var här förra veckan och tog en snabbtitt sa hon efter typ en halv sekund:
-Aha, en "(blablabla-nånting-jag-inte -minns)fyra".
Jag blev impad av hennes snabba bedömning. Arbetsskada.

Nu har jag googlat det här med tänderna och det verkar vara en "ett-fyra", eller säger man kanske "fyr-etta"(?) den här sista lilla rackarn. Tand nummer fyra i högra överkäken är det iallafall. Och ni har säkert tänkt "intresseklubben antecknar..." x antal gånger redan. Men det här vill jag faktiskt komma ihåg och den här bloggen är ju min lilla dagbok numera, så ja, det är sånt ni får stå ut med :)
Man blir såhär tråkig när man får barn. Man skall komma ihåg när vilken tand kom, när den kom och hit å dit... Superintressant verkligen, jag håller med ;)
Lärde mig också att man bara har fyra hörntänder (tänderna på varsin sida om de åtta(!) framtänderna. Och de är spetsiga. Har jag aldrig lagt märke till innan.
Det där vara väl ändå lite intressant åtminstone?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar