tisdag 6 juli 2010

Ledig dag idag, så vid elvatiden imorse begav jag & Nicole oss iväg. Planen var att vi skulle byta ut vagnen på Gula hästen i Linné. Har ju vart massa strul med den och efter att vi vart i kontakt med leverantören för att försöka reklamera vagnhelvetet, lovade dom tillsist att vi bara skulle gå till Gula hästen där dom har sina demo-ex och byta den. Tyvärr verkar den ansvarige snubben inte ha någon koll alls... Först skall jag gå till Gula hästen och byta den mot ett skylt-ex. När jag kontaktat Gula hästen och fått reda på att det inte har något skylt-ex där längre ringer jag snubben och meddelar detta. Då skall han istället skicka oss en ny vagn. Sedan skall han istället skicka nytt framhjul med ram. Sedan ångrar han sig igen och mailar att jag skall gå till Gula hästen och byta, som var sagt från början, och att dom nu skall ha 3 stycken vagnar där.
Idag var vi där och tror ni att dom hade någon vagn till mig?
Nej, och det har dom inte haft på flera månader. Att de skulle fått in 3 st nyligen har butiken ingen aning om... Blir man less eller? (Inget ont om Gula hästen, denna trevliga lilla butik har ingenting med detta vagnstrulet att göra!) Nu är den där snubben på semester och mitt tålamod räcker inte till i många fler dagar till...

Tur var det väl att dom hade 40% rea på Molo & Katvig, så jag tröstshoppade lite.
Dessa tre godingar fick följa med oss hem istället...


Efter det misslyckade barnvagnsbytet gick vi vidare till Haga och åt lunch med Karin i hennes mysiga nya lägenhet. Där dumpade jag sedan av Nicole för att kunna smita iväg till jobbet några meter därifrån för att få deligering. Klarade provet, wihooo!
När jag kom tillbaka till Karin & Nicole dök även Anna, Sophie & Hoa upp. Vi fikade och hade det så trevligt så! Nicole hade inte saknat mig ett enda dugg och det känns skönt att det funkar så bra att lämna bort henne en stund.

Nu skall här bokas tågbiljetter till minisemestern till Mariestad. Jag tog tillslut min realistiska sida till fånga och insåg att vi nog inte kommer hinna köpa en bil innan fredag ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar