måndag 11 april 2011

För två år sedan var det påskafton just idag.
Jag gillar påsken. Det är någon mysig nostalgikänsla över det hela.
Jag tänker tillbaka på när man var liten... Påskarna på landet med alla kusiner, långbord, påskäggsmålande, påskäggsätande... Vi sprang omkring där som små påskkärringar och bara hade det hur skoj som helst!

Kusin Anna & jag

Och det jag minns allra bäst är nog när morfar vispade äggtoddyn framåt kvällskvisten... för hand med någon gammal visp man vevade på .
O
ch där satt vi, jag & kusin Anna, på varsin sida om honom och väntade på att den skulle bli klar. Det tog en hel evighet vill jag minnas. Men vi fick tjuvsmaka någon sked då och då har jag bestämt för mig...
Ja, det var tider det. Vad jag saknar
mormor! Och landet. Och alla dom andra...



Nicole på väg för att fira sin allra första påsk -09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar