torsdag 9 december 2010


Massor av GRATTIS till ANNA som fyller år idag!
Hoppas du får en fin födelsedag!



Och många grattis till mig själv också faktiskt! För det här har jag längtat efter länge att få skriva... Jag kom in på utbildningen!
Jag skall börja plugga sjuksköterska i Borås i januari. Så härmed börjar min långa resa... En vacker dag är jag barnmorskan Camilla!
Känns som jag lever i ett bubbligt lycko
rus idag. Vet inte hur många gånger jag loggat in på studera.nu i veckan, säkert tio gånger om dan, för att se om antagningsbeskedet släppts. Varje gång har jag blivit sådär sjukt nervös att man nästan vill kräkas. Det var liksom nu eller aldrig. Skulle jag inte komma in nu skulle jag med all säkerhet inte komma in till hösten heller, eftersom det i regel är färre sökanden till varje vårtermin. Och om jag inte skulle komma in nu, vad är det då som skulle få mig att tro att jag har en chans att komma in nästa vår? Jag hade bestämt mig för att aldrig göra om det där jävla högskoleprovet och nu slipper jag!!!


Stefan den stackarn verkar ha fått en släng magsjuka... Jag skulle börjat jobba klockan 13, men eftersom det inte var så lämpligt att skicka iväg lillskruttan till dagis om ut ifall att hon också åker på det, så fick jag stanna hemma och ta hand om henne. Stefan var helt slut hela dagen igår och är visserligen mycket bättre nu, men fortfarande för dålig att klara av Nicole. Hoppas hoppas hon slipper bli sjuk hon med. För mig själv är jag inte ett dugg orolig. Jag är ju så lyckligt lottad med värsta stålmagen som tål allt att jag verkar vara immun mot magsjuka. Folk kan kräkas både högt och lågt och jag slipper undan varje gång :) Synd bara att jag inte förde vidare dessa fantastiska gener till min dotter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar