onsdag 29 december 2010

Laddat upp för magsjuka...

I gårmorse, precis innan jag skulle åka till jobbet, hör jag Nicole vakna till med ett gallskrik. När jag rusar in i sovrummet kräks hon på hela golvet.
Det var bara att ringa till jobb & dagis och stanna hemma.
Dock verkade Nicole precis helt som vanligt hela dagen. Hon drack risavkok och åt snäll-mot-magen-mat med god aptit. Inte det mista gnällig och verkade inte ha ont i magen alls.
Men på kvällen tackar hon nej till vällingflaskan och vid tre-tiden inatt var det dags igen. Ett vrål, vi hinner ut i hallen, och ungen kaskadkräks. Stackars liten.
Någon minut senare, efter lite vatten och med tandborste i mun, är hon minst lika glad som vanligt och underhåller både mig och Stefan medan vi sköljer upp kläder och torkar golv. Hon tycker det är mycket roligt att några gosedjur också fått duscha och hänger på tork i badrummet.
Just nu ligger hon och vilar och jag är faktiskt lite nervös över att det där illvrålet skall höras när som helst. Det verkar ju mest som magen spökar när hon själv är i pauseläge. Min lilla sjukling, hoppas hon blir bra snart!
Lotta-filmerna har kommit väl till användning dessa dagar. Vi älskar Lotta här hemma. Och nu har vi döpt om den lilla dockan hon fick av moster i julklapp till "Lottan". Hon skall minsann sitta med i knät när vi ser på Lotta.
Nej, om man skulle ta och röja upp här hemma medan det är lite lugnt kanske?

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att hon gillar filmerna och "Lottan", det namnet kanske passar bättre än Josefine :)
    Hoppas Nicole blir bra snart, du får ge henne en krya-på-dig-puss från mig!

    SvaraRadera