torsdag 23 december 2010

Från julkorts-fotograferingen häromveckan...

Jag mutade Nicole med äpple...

Men det gav inte så snygga bilder...


Dan före dopparedagen redan alltså.
Har vart på stan en stund efter jobbet och trängts med genomstressade människor. Och alla tänkte vi nog samma sak - varför vänta såhär in i sista sekund?
Hittade till sist den allra sista julklappen, men dock ingen outfit till mig själv. Där förlorade jag typ två timmar i onödan. Kul på en dag där timmarna redan från början inte riktigt räckte till. En enda snygg klänning hittade jag. Men givetvis i en storlek för liten. Funderade starkt på att köra på den ändå och hålla in magen under julafton. Men nej. På julafton skall man ju äta tills man nästan spricker och sedan klämma i sig ytterligare lite till. Så nej, jag får väl plocka fram nån gammal palta ur garderoben istället.

När jag kom hem käkade vi sillmiddag och nu skall jag & min lilla skruttefia ta oss ett bad. Ett ordentligt julbad. Skrubba oss från topp till tå. I massor av skum.
Sedan skall jag väcka den där vilande pappan, värma lite glögg och slå in alla paketen. Mys pys!
Ha nu en riktigt trevlig dan-före-doppare-dags-kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar