torsdag 16 december 2010

Herre Jösses vilken halka! Att man klarat sig hela dan utan att ramla är ett under, så mycket som jag traskat omkring till våra gamlingar.
Jag har aldrig varit med om att det nånsin varit såhär halt. Helt galet ju! Ligger ett stort istäcke över hela stan.
Imorse när jag skulle lämna Nicole på dagis var det även ett lager vatten på den glasklara isen och det var nästan omöjligt att ta sig fram. Vägen dit, som normalt sett bara tar några minuter, tog nog en halvtimme. I uppförsbacken mot dagiset höll jag på att glida bakåt med vagn och allt, men som tur var kom en dagispappa som precis lämnat sitt barn och därför var vagnlös och kunde putta upp mig i backen :)
Imorgon är jag ledig, så jag & Nici skall nog hålla oss inne hela dagen lång om det fortsätter såhär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar