lördag 4 december 2010

"Du missar ju allt vårt julmys", läskades Stefan när jag ringde hem om kvällarna från jobbet i veckan...


Och nog kändes det så när jag bara jobbade och jobbade hela veckan...
Så efter åtta jobbdagar i rad kunde jag igårkväll njuta lite alldeles extra av att ha en helt ledig helg framför mig. Kändes dessutom extra skönt att få vara ledig denna lördag, eftersom jag egentligen skulle ha jobbat, men det passet jobbade jag in då det saknades folk i måndags.
Vi startade vår lediga morgon med Stefans hemmalagade pyttipanna. Smaskens!
Sedan tog jag & Nici ett bad och invigde hennes nya HelloKitty-badskum.
Efter det slog vi in alla paketen till hennes adventskalender som jag fortfarande inte hade hunnit slå in. Nicole hjälpte till att trassla ihop tejpbitar och riva sönder papper :)
När Nicole sedan vilade en stund passade jag på att storstäda lite grann. Under tiden stod en julskinka och gottade till sig i ugnen.
Så till eftermiddagsfikan blev det glöggte och julskinksmörgåsar! Satans vad gott!
Nicole fick syn på apelsinerna medan vi åt och bad om "apelsin dicka", som hon tyckte vi skulle pressa i hennes apelsinpress hon fått från ett Happy Meal. Vi gjorde en deal; hon skulle få apelsinjuice om hon åt upp smörgåsen först.
Det är ju synd att man inte fick med det på film, för hon såg förbannat rolig ut när hon försökte lura oss. Hon tog med en gång de små smörgåsbitarna och började trycka in i munnen. Sedan spottade hon ut den första biten i haklappen och tog sedan de resterande bitarna en och en och la i haklappen lite diskret. Trodde nog inte mamma och pappa skulle märka det, den lilla rackarn.
- Nämen oj, har du tappat några bitar här i haklappen Nicole? Dom får du ju också äta upp...
Då glufsade hon minsann i sig dom och sedan fick hon självklart ett glas nypressad apelsinjuice!
Stefan blev nog lite påverkad av min städning och verkar ha hamnat i någon form av rensningspsykos. Han har nog snart gått igenom varenda låda i hela huset och ändrat om och sorterat allt i ordning. Inklusive alla mina grejor och lådor. Bara att tacka och ta emot. Han säger att det aldrig blir gjort annars... Och lite sanning ligger det väl i det. Jag må vara pedant med städning och sådant, men lite oordning i lådor och vrår är det inte lika noga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar