söndag 19 december 2010


Då har man jobbat klart sista hela helgen för det här året då. Bara två halva helger kvar med andra ord, jippi! Ha ha, fattar inte att jag la så många helger denna schemaperioden. Det bara liksom blev så. Sen fick man nån extra dag här och nån extra dag där, och så vips så kändes det plötsligt som man jobbade varenda helg.
Men efter mitten på januari kommer jag ju bara jobba varannan helg och kanske nåt enstaka pass då och då. Så då blir det inte alls mycket och jag kommer faktiskt sakna jobbet tror jag. Trivs ju så himla bra!

Hann även med en glöggkväll hos Emma igår. Vi begav oss dit en sväng hela lilla familjen och drack glögg, åt goda grejer och myste. Tack för en trevlig kväll Emma!

Vi bytte till Nalle Puh-lakanen i Nicoles säng förut. Det var mycket populärt. Hon är inne i en riktig Nalle Puh-period just nu. Puh-chokladkalender, Puh-böcker och gosedjur. I fredags låg vi och tittade på "Nalle Puh - jullovet" innan vi somnade. Jag, Nicole och alla Puh-sakerna hon kunde hitta. Och så pekade hon hela tiden...
- Titta, samma. Samma!
Efter vi bäddat hämtade hon alla gosedjur och dockor hon kunde hitta, och sen låg dom där och knödde i Nalle Puh-lakanen allihopa.

Strax skall jag värma lite glögg och skriva alla de där sjuttioelvatusen julkorten.
Jag vill inte att det skall vara julafton om bara fem dagar. Jag älskar den här innan-jul-tiden. Alla vackra ljus, all snö, allt pyssel, allt mys...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar