tisdag 5 oktober 2010

När Nicole vaknade imorse var det första hon sa "dais mommo". Jag berättade i gårkväll att mormor skulle hämta henne på dagis i övermorgon, och det kom hon minsann ihåg! Hon går och säger "dais", "Maja", "Jatt" och "majsch" hela tiden. Det är vad hon associerar sitt älskade dagis med. De två kompisarna Maja & Jack. Och majs.
Men idag blev det inget dais för lillan. Nepp, jag var ledig så hon fick tillbringa dagen med morsan sin.
I förmiddags
tog vi en promenad upp till My, där vi käkade lite lunch och drack kaffe.
På hemvägen somnade Nicole, så jag ställde ut vagnen på balkongen och passade på att röja här hemma. Stefan hjälpte till han med, så på en dryg timma hade vi hunnit storstäda nästan hela hemmet. Det var riktigt välbehövligt, speciellt eftersom jag skulle ha desperate housewives-kväll här hos oss denna tisdag.
Sedan hade jag ju planerat att jag skulle hinna baka en kaka också, lagom till tjejerna började droppa in. Det hann jag såklart inte. Som vanligt var jag lite för tidsoptimistisk där... Men Anna hade, som en räddande ängel, med sig en jättegod kaka och Karin hade köpt med sig spännande choklad, så problemet löste sig ganska snabbt ändå.
Hade en mysig kväll och fick sett på tre avsnitt. Det går framåt det här. Snart är vi ikapp igen :)
Nu måste jag verkligen sova. Har ingen lust alls, men en tidig jobbmorgon väntar mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar