torsdag 14 oktober 2010

Det bidde inget hälsa på Jenny idag, så jag & Nici tog oss en tur in till stan istället. Fick köpt några par fingervantar, en halsduk och pyamas till Nicole.
Sedan blev det lunch på Mc Donalds, där dom har värsta fina böckerna i happy mealen just nu. Får nog bli Mc Donalds nästa och nästnästa vecka också för att samla böcker :)
När vi kom hem hann vi inte mer än att slänga i oss ett mellanmål innan vi begav oss ut igen. Mötte upp den andra Camillan & Fanny
för promenad i Slottskogen, så att småtjejerna fick kika lite på djuren.
Nicole hoppade över vilan idag, så hon var helt däckfärdig när vi kom innanför dörren igen. Jag fick ta till med ett fulknep för att hon inte skulle somna innan jag förberett henne för läggning.
- Vill du ha choklad Nicole?
- Nam nam, svarade hon med ett litet leende, fast med ögonlocken fortfarande stängda.
Två bitar choklad och sedan var hon fit for fight för både dusch, middag & pyamas-påklädning. Vi hann till och med leka en stund innan hon tog sina nappar och kanin och försvann in i sovrummet. Några sekunder senare när jag tittade in låg hon och sov som en stock i sin säng.
Nu är det bara att hoppas att hon uppfattade det hela rätt; att det var godnatt på riktigt och inte nån liten tupplur...

För min del blir det tv-kväll för hela slanten. "Halv åtta hos mig", "Robinson" & "Hellenius hörna". Och till det blir det både pizza och choklad. Mmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar