fredag 22 oktober 2010

I våras fick jag ett ryck och slängde alla mina vinterskor. Jag hade samlat på mig flera par stövlar i fejk-skinn och liknande material, ni vet såna där billiga varianter för 400-500 hundra, och som därför tyvärr inte är någon höjdare i ett slaskigt Göteborg.
Jag tänkte att jag aldrig mer skulle köpa såna där skor. Aldrig mer skulle jag gå omkring och frysa i genomblöta skor. Jag skulle hitta vattentäta, rejäla kängor. Kosta vad det kosta vill!
Men idag fick jag panik. Jag hade fortfarande inte hittat några såna där grymt varma, rejäla vinterskor, och tyg-/gummiskorna börjar bli lite kalla nu faktiskt.
Dessutom skall jag följa med tjejerna en sväng ut på krogen på lördag, och känner väl inte riktigt att jag vill knalla omkring i tygskor när det dessutom skall bli dåligt väder...
Så ja, jag fick panik förut helt enkelt. Jag har skjutit upp det alldeles för länge och i eftermiddag jobbar jag, på hela lördagen skriver jag högskoleprov och på kvällen behöver jag de där stövlarna att gå ut i.
Så jag & lillan fick även med oss Jenny ut till stan en snabbis i förmiddags.
Andra affären och Jenny säger om skorna jag står och sneglar på:
- Det där är du, Camilla. Det är din stil.

Så snabbt gick det, och jag har ännu en gång köpt på mig ett
par såna där skitstövlar. Men dom får åtminstone duga tills jag hittar mina riktiga vinterskor, som skall rädda mig i all vinterns slask.
Vi passade på att käka lunch på Mc Donalds, så nu har vi fått en till sån där fin bok.
Nä, nu skall jag väcka lillskruttan och slänga i oss lite mat innan jag måste trampa iväg till jobbet.
Ha en trevlig fredagskväll gott folk!

1 kommentar:

  1. Kolla i second hand butiker, brukar finnas massa snygga och billiga skinnstövlar!

    SvaraRadera