söndag 17 oktober 2010

Jag & Nici började vår dag med ett skumbad, så vi blev riktigt rena och fina.
Efter lite lek fick jag för mig att vi skulle baka hallon/toscamuffins. Och jag slog på stort, dubbelsats och extra mycket toscasmet! Tosca är ju hur gott som helst, så det kan väl inte gå fel, tänkte jag. Det kunde det visst. Det blev lite för mycket att ha koll på muffinsen i ugnen, koka tosca och samtidigt försöka servera Nicole lunch... Så nu har jag överdrivet många misslyckade muffins i frysen, men det skall nog gå åt ändå.
När Nicole vilade passade jag på att städa hela lägenheten medan Stefan åkte iväg och införskaffade en ny bilbarnstol till Nicole. Äntligen, säger jag bara! Vi har haft sådan beslutsångest, men tillslut bestämde vi oss för en Britax Hiway, där Nicole kommer en bit upp och kan se ut ordentligt från bilrutan.

Pappsen hade även med sig lite roliga leksaker till sin lilla favorit, bl.a. en liten dock-paraplysulky. Så nu springer hon omkring med sin kära "nini" fastspänd i den, och tar gång på gång på sig sina skor och kommer och vinkar hejdå till oss. Så håller hon även upp kaninens tass, så att den också får vinka hejdå. Sen säger hon "amm", kastar sig i vår famn och pussar hejdå.
Nä, nu skall jag leka lite till med min lilla skrutta och sedan skall ett tvättberg vikas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar