lördag 9 oktober 2010

Jag vaknade till ett "ett, tå, te" igårmorse. När jag tjuvkikade mot Nicole såg jag att hon höll upp sina små fingrar, och var fullt upptagen med att räkna dom.
Hon har övat med papsen i några dagar nu. Kan ni förstå hur förvånad jag blev häromdan när jag sa "ett", egentligen utan att tänka på det, och fick till svar "tå, te"?Inte visste jag att hon kunde räkna :) Jag sprang ut till Stefan och berättade...
- Jag vet, vi har lekt skola flera dar!

Jag & lilltjejen har spenderade vår lediga gårdag i Björkekärr hos min farmor & farfar. Även min pappa & båda syskon kom dit och åt middag, jättetrevligt!Efter ett tag tog Nicole på sig mössan och jackan alldeles själv, och började ta på skorna... Sedan drog hon i sin morfar och visade att dom minsann skulle gå ut till lekplatsen, som dom tittat på från fönstret en stund innan.
Jätteskoj nu när hon har egna idéer för sig hela tiden!

Finaste syster...


... och finaste brorsan


Sedan kom vi på att det vore roligt att ta ett litet familjefoto med självutlösaren...

När vi kom hem var Fanny & den andra Camillan här, så Nicole fick lekt lite till.

Idag har jag jobbat hela dagen medan Stefan & Nicole promenerat i ett vackert, höstigt Botaniska. Var inte alls avundsjuk :) Eftermiddagen/kvällen har vi spenderat med Nicoles farmor. Vi har lagat god fiskgratäng och haft mysigt.

Imorgon börjar jag tidigt igen, så efter en film strax skall jag nana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar