söndag 20 november 2011

Tidigare under dagen läste jag i en tidning hur man bör sortera in alla julens måsten i en kalender, så att december kan bli en rofylld mysmånad istället för en stressmånad, som den så ofta annars tenderar att bli. Smart tänkte jag, tog fram ett block och började knepa ihop en liten to do-lista. För att undvika stressen då var det ja... Men jag kan ju lugnt säga att jag efter att ha sett alla mina innan-jul-måsten uppradade sådär på en lång lista numera känner mig väldigt stressad. 
Och det blir liksom inte bättre av att veta att mina dygn under hela december kommer vara kraftigt förkortade i med praktiken. Dagpassen ligger mellan 6.45-16. I Borås. Jag får ta spårvagnen 04.49 hemifrån och kommer inte vara hemma förrän vid sextiden på kvällen. 
Jag kommer med andra ord få 1-2 timmar tillsammans med Nicole per dygn. Fruktansvärt! Det kommer bli tufft, men det får gå. Det är ju bara fem veckor denna omgången. Jag kommer troligtvis däcka jag med när jag nattar Nicole om kvällarna. 
Med andra ord kommer min fritid, det vill säga min fixa & dona-tid, vara lika med noll typ. 
Så det är väl lika bra att köra igång med en gång... efter den vanliga söndagsstädningen putsade jag fönsterna i sovrummet & köket. Det hade dock hunnit bli mörkt innan jag kommit till köksfönsterna, så det skall bli spännande imorgon att se hur det ser ut i ljuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar