fredag 11 november 2011

Det blev ett trevligt stanbesök. Hittade ett gäng brallor åt den lilla damen och lite kläder till henne som min farmor gärna ville ge henne i julklapp.
Och lite mysiga julsaker fick också följa med hem. 
Sedan så fick man smakat på en bit världsrekord också. En 600 meter lång marsipantårta längs hela Kungsgatan!
På hemvägen hämtade vi ut ett paket med massa små grejor jag beställt till den årliga adventskalendern, så nu vet jag vad jag skall roa mig med ikväll när lilla fröken lagt sig... Passar ju extra bra eftersom gubben jobbar och vår tv står urkopplad på golvet för tillfället. Och nu snackar vi inte en lätt liten smidig platt variant, utan tjocktv:n Allan. Nicole tyckte dock gott vi kunde hjälpas åt när jag sa att jag nog inte skulle orka lyfta upp den...
- Men mamma, jag är stark! Jag kan ta den ena kanten och du kan ta den andra. Tror du vi klarar det mamma?

Nu skall vi fortsätta på vårt fredgsmys här. Nicole tittar på barnprogram (tack svt-play!) på halva datorn och jag surfar runt på den andra halvan. Och så har vi "busat lite" som Nicole säger, vi har tjuvstartat på en påse godis här, fastän det inte är lördag...
Trevlig 11-11-11-kväll kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar