måndag 14 november 2011

Ett "MAMMA TITTA, DET ÄR DAG NU!!!" vaknade jag av precis när det börjat ljusna imorse... 
En liten dam här hemma vaknade nämligen till och var väldigt barnprograms-sugen mitt i natten, och försökte övertala mig att det var en bra idé att vi skulle förflytta oss till vardagsrummet och kika på barnkanalen. Det höll inte jag riktigt med om. 
"Men nyheterna då?", försökte hon... Jag förklarade att varken barnkanalen eller nyheter var på tv:n mitt i natten när det var sådär mörkt ute...  "Nähä. då går jag upp själv då mamma. BAJS!"

Det blev inget dagis för Nicole idag, hon hostade som en tok hela kvällen/natten. Hon fick hostmedicin igår efter att ha hostat ett par dag nu, så det var väl det som gjorde att det riktigt brakade loss kanske. Hoppas det är på väg bort nu i alla fall, för hon har inte hostat i princip nånting nu sen hon klev upp...
Typiskt att det var en obligatorisk heldags-föreläsning jag missade, vi får väl se vad man får för straff...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar