tisdag 8 november 2011

God förmiddag! 
Här sitter jag och intar en sen, men ack så god frukost.  Te, färskt bröd och massor av nya, goda pålägg. Ja, frukosten kan allt vara bra underbar ibland!
Idag är det hemmaplugg som gäller. Jag skall läsa in mig lite inför ett grupparbete om kärlek, sexualitet & närhet. Intressant ämne. Frågan är bara hur bra boken är, den kan ju kännas aningen fånig och föråldrad emellanåt.  
Det är så otroligt lugnt & skönt i skolan just nu. Ingen stress alls. Och det är verkligen första gången hittills i utbildningen som man har det såhär lugnt, så det känns nästan lite overkligt. Är det verkligen ingenting jag missat? Kan man ha det så här lugnt? Och ja, jag tror det. Jag är i fas, jag får faktiskt hinna andas lite nu! Eftersom jag inte har några tentor släpandes efter mig, har jag inget att tentaplugga innan tentan den 13:e januari! 
Så dessa två veckorna nu är riktigt softa, med få föreläsningar och inget plugg på kvällarna alls!
Sedan kommer en vecka med ganska mycket i skolan, följt av fem veckors praktik!
Efter det är det redan nytt år och jag har nästan läst ett helt år!  Hej, vad fort det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar