tisdag 7 juni 2011

Jag hade nog inte behövt vara så orolig över att inte få jobba dessa tre veckorna... Redan klockan tjugo i sju imorse började det plinga i min mobil och inom loppet av nån minut hade jag två pass att väja på. Jag roffade åt mig ett 8-14 pass i Majorna, väntade ivrigt några minuter för att se om jag fått det, eller om det gått till nån annan, och jackpot! jag vann det! Ibland skickar dom till så många vikarier samtidigt att man inte ens hinner skriva JA innan man får svaret att det gått till någon annan redan...
Var en ganska soft dag på jobbet. Hela förmiddagen agerade jag ledsagare åt en snäll dam och var iväg på sjukhusbesök. Efter lunch hade jag bara ett städ hos en gullig gubbe, så dagen bara svischa förbi.
Hämtade Nicole halv tre och det känns som vi hunnit umgås massa innan läggdags. Har hunnit med både lekplatshäng, tvätt, lite dammsugning och bad. Att sluta klockan två är verkligen den ultimata tiden! Tänk om man kunde jobba 7-14 varje dag, vilken lyx, vilket liv!
Imorgon får jag & lillskruttan sovmorgon. Jag skall på läkemedelsdelegering, men inte förrän 12.30, så jag & liten får ha en mysmorgon tillsammans.
Dagis tyckte att jag skulle lämna henne nån gång mellan halv elva, elva, så hon hinner leka lite innan lunch och vilan.
Nä, nu blir det läggdags även för mig, skelar typ av trötthet. Snark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar