fredag 17 juni 2011

Det känns som jag typ gått flera mil idag. I regn & rusk. Och mycket helt i onödan.
Hade blivit bokad via vikariepoolen till Kungsladugårdsgatan. Kvart i sju var jag där imorse. Det ösregnade. Gick ett extra varv runt hela den stora gården i hopp om att hitta en öppning för att få lite regnskydd tills klockan blivit sju och övrig personal kunde släppa in stackars mig som inte hade varken nycklar eller kod.
När jag väl blev insläppt och kommit in och satt mig så verkar dom aningen frågande varför jag är där? Då visar det sig att dom bokat mig till fel hemtjänst. Så det var bara att traska vidare i regnet och lyckas leta reda på rätt ställe.
Sedan lyckas jag ta värsta omvägarna till två av vårdtagarna, fastän det var här i Majorna! När jag sedan är på väg till lokalen tror jag att jag är smart och skall ta en genväg... Men genvägar äro senvägar, eller hur var det?
Eftermiddagen avslutar jag med att gå lite till i onödan. Varför inte liksom? Går till dagis för att hämta Nicole, som tydligen redan blivit hämtad. Suck.
Nu har jag fått motion för hela veckan och tänker gotta mig i en skål popcorn & bara softa resten av kvällen. Inte lyfta ett enda finger.
Hoppas er helg startat med bättre tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar