onsdag 25 augusti 2010






































Stor dag idag; lillan började på dagis.

Jag berättade för Nicole i förmiddags att vi skulle gå till dagis sen. Då gick hon till hallen, packade ihop sina sandlådegrejor och la i vagnen. Sedan tog hon fram sina plus mina skor, drog vagnen fram och tillbaka för att försöka få loss den och pekade mot dörren.
Jag sa att vi måste äta lite först.
-
Nej, nej mamma!
Hon hade även packat ner lite grejor i skötväskan, antagligen efter att jag berättat att vi skulle packa en väska med saker till dagis. Två blöjor, några muggar och tallrikar från sin service hade hon slängt i. Och ett balsam.

Det gick jättebra på dagis. Vi var bara där en timme idag och hon hann åka rutschbana säkert 25 gånger. Hon tog fröken i handen vid flera tillfällen, skrattade och verkade ha riktigt roligt. Känns väldigt skönt att jag inte längre känner mig så negig mot detta dagiset. Det blir nog allt bra det här ändå tror jag, även om det inte var ett av våra förstahandsval.
På eftermiddagen åkte jag, Jenny & Nicole till Anna-Lena på homeparty med temat barnkläder. Kunde inte motstå att beställa en söt liten tunika med matchande mössa, trots att jag egentligen är inställd (eller snarare
tänkt ställa in mig på) sparläge. Skall försöka göra en budget och leva lite sparsamt några månader för att se hur mycket pengar man egentligen kan spara. Ser det som en utmaning att plita ner minsta lilla utgift i budget-filen, göra storkok, nästan alltid ha med sig matlåda, storhandla och inte bränna massa pengar på diverse onödigheter. Alltså jag menar inte à la köpa-allt-på-UFF-stuket och aldrig unna sig nånting. Bara leva lite mer som fröken Spara, istället för fröken Slösa.

Nicole fick förresten två nya tänder när vi var i Norge; tvåan & fyran i höger underkäke. Vilken dag som helst borde även den elfte lilla bissen titta fram, för den har buktat ut under tandköttet i evigheter nu...

Imorgon skall vi vara på dagis mellan 10-11 och jag tror och hoppas att det kommer gå lika bra då med.

1 kommentar: