söndag 1 augusti 2010

Gårdagens utgång var trevlig. Startade kvällen på Lotus bar - ett jättemysigt ställe, men många minus för den sega servicen och värdelösa dj:sen. Sedan gick vi förbi ett ölhak och fyllde på bränsletanken på väg in mot stan. Verkade som halva Göteborg tänkte gå ut igår, så det var långa köer nästan överallt. Blev Excet, igen, som på något kontigt vänster verkar ha blivit vårt nya substitut för Valand. Träffade syrran i kön, så vi fick gå före några meter, i utbyte mot att de små flickorna fick komma in med oss gamlingar :)
Var skoj att träffa på henne ute på krogen faktiskt, även om det känns lite skumt. Hon kommer ju liksom ändå alltid vara min lilla, lilla lillasyster, hur stor hon än må ha blivit.
Var hemma nån gång på morgonkvisten och fick sovmorgon till tio. Sedan hade jag planerat att vi skulle ta en lång, härlig eftermiddagspromenad i Slottskogen. Men när vi tänkte bege oss var det redan dags för Nicole att sova middag. Så för att hon inte skulle missa alla djuren var det ju smart att hon skulle vila lite först. Då kunde ju även Mamma Mu passa på att få nån timmes sömn. Smart smart. Not. Nicole sov inte en timme, utan tre. 19.15 vaknade sömntutan. Jag som själv sovit som en stock, fick värsta chocken när jag insåg vad klockan hunnit bli och att min sista soliga semesterdag för denna omgången gått till spillo.
Ja ja, kommer väl fler fina eftermiddagar att ta till vara på istället.
Nu väntar två veckors jobb, med bara två ynka dagars ledigt av fjorton. Sen blir det semester igen.
Nu kom precis Stefans kompis hit, så jag & Nici skall göra en stor marängswiss. Frågan är nu bara hur vid skall få lilla busan här hemma att somna ikväll, och inte typ kl tre inatt??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar