söndag 22 augusti 2010

Lørdagen
Vi åkte ivæg før att bestiga Prekestolen, en mycket vælkænd och besøkt fjællplatå som ligger 604 meter øver Lysefjorden.



Først fick man gå 3.8 km før att komma upp till toppen.

Det var ganska svettigt att bæra med sig Nicole i bærmesen i sådan stenig terræng.
Upp och ner, upp och ner. En højdskillnad på 330 meter.

Efter ca 1 timme och 50 minuter var vi æntligen framme!

Jag kan verkligen inte førstå hur man kan utmana ødet så pass att man sætter sig precis vid kanten. Det var en hel drøs som satt helt galet næra och hade ben och armar viftandes utanfør. Det kittlades sådær i mina ben bara jag såg dom. Man kan omøjligen øverleva ett fall hærifrån, och ændå var det många ungar som studsade omkring hejvilt på platån utan någon større uppsikt av førældrarna.

Hær står vi længst till vænster, en liten svartvit familj.

Det var riktigt læskigt før en højdrædd tønta som mig.

Nær vi gått ner hela vægen tillbaka till fjællstugan festade vi till det med Ice-slusch & festis.
Benen var alldeles darriga efter denna tur och jag kunde knappt gå i trappor dan efter. Men det var helt klart vært det, en riktigt hæftig upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar