måndag 28 juni 2010

Sommarfot modell mini

Jag & Nici fick en härlig förmiddag hos farmor & farfar i kolonin.
Nicole tittade med stora ögon när jag målade mina tånaglar alldeles illrosa. Hon ville oxå vara fin såklart. Alldeles blixtstilla satt hon när jag målade hennes små miniatyrnaglar. Sedan sprang hon glatt och visade "wowova" (morfar) som höll på att greja i källaren, pekade på tårna och ropade; -"Titta, titta dä!"

Kommer allt mer och mer små ord från den lilla munnen nu. Men man får ha ganska bra gissningsförmåga.
"Wowova" var ju inte så lätt att förstå att det faktiskt var morfar hon menade.
"Mormor" har jag även hårdtränat lilla fröken med. "Wowovo"- låter det ofta då :)
"Pappa" = pappa/tappa/papper
"Bapp" = napp

De flesta "vanliga" djuren kan hon härma nu och hon har bra koll i sina böcker hur olika föremål och djur ser ut. Hon kan hämta massa grejer man ber om och vet vart det mesta skall vara.
Stora tjejen nu ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar