måndag 7 juni 2010

Idag blev Nici passade av sin morfar och när han skulle gå blev hon jätteledsen. Hon tog med sig spann och spade och försökte smita med honom i hissen. När jag berättade för henne att morfar måste gå och du skall stanna här med mamma, försökte hon slita sig ur min famn och kasta sig till morfar. Tårarna rann längst med kinden...
Känns jätteskönt att hon tycker om honom så mycket, eftersom han brukar passa henne åtminstone en dag i veckan. Att hon inte ville stanna med sin egen mamma kändes ju mindre kul :) Hon var minsann inte ett dugg ledsen när jag gick imorse :)
Så jag kunde inte annat göra än ta på oss regnkläderna och gå ut och leka i sandlådan en stund.
Sedan gick vi till affären och Nicole fick köra en sån där gullig mini-kundvagn. Dom var jättesöta ihop!
Sedan har vi tvättat två av sju maskiner. De resterande fem skall vi köra imorgonbitti är tanken. Får väl se vad vi hinner, jag börjar jobbet kl ett imorgon och nåt roligare än tvätt hade man ju velat göra innan dess...
Nä, nu blir det bingen för min del. Är helt slut och att Nicole tar ungefär en hel evighet att natta om kvällarna numera gör mig inte direkt piggare... När man inte hinner umgås med henne så mycket under dagen för man jobbat, har det blivit att jag daltar för mycket med henne när det är sovdags. Vet väl innerst inne att hon inte går sönder av att skrika, men det gör helt enkelt för ont i mammahjärtat att bara låta henne skrika som en tok. I alla fall när jag redan innan har dåligt samvete att vi umgåtts för lite...
Godnatt nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar