lördag 19 juni 2010

Min farmor & farfar var då inte rädda för att bli smittade, de propsade på att vi allt skulle ta och komma som vi tidigare bestämt. Så det blev en mysig dag i kolonin igår!

Idag skulle jag ju vart på möhippa för en av Stefans systrar som skall gifta sig nästa månad, men jag blev trist nog tvungen att skippa det. Och det var nog välbehövligt att ta en lugn dag hemma, känner mig faktiskt aningen lite bättre idag efter all vila. Vi har inte gjort ett skvatt här hemma, bara lekt, myst och haft kungabröllopet på i bakgrunden.
Inte för att jag är mycket för kungahuset, tycker väl mest det känns onödigt att ha. Men det är ändå lite kul att kolla på, det är ju inte så ofta man får uppleva ett kungabröllop liksom. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket skattepengar som gått till detta. Det gör mig bara förbannad på hur mycket bättre sjukvård, barn- & äldreomsorg och liknande vi kunde fått för de pengarna...
Just nu håller de kungliga på att äta middag. Blir jättehungrig av att höra alla rätter de skall smaska i sig. Får nog bli kvällsmat här strax!
Hoppas ni har en trevlig och friskare helg än oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar