måndag 21 december 2009

Reflexer (tack mormor!)

God morgon!
Nicole tyckte det var dags att gå upp klockan fem imorse. Som tur var tyckte hennes pappa det oxå!
Så jag fick sova vidare medan dom tog ett bad och gjorde frukost. När jag vaknade stod kräft/räksmörgåsar och väntade på mig. Mycket gott!
Det snöar ordentligt här nu, stora mjuka flingor, och marken blev helt vit under natten. Jag hoppas så att det kan få ligga kvar åtminstone till julafton, gärna fram till nyår oxå. Sen kan det töa bort och våren få göra sin ankomst några månader för tidigt. Det hade väl vart nåt va?!
Tycker december har gott otroligt fort, det är ju julafton om tre ynka dagar. Jag hade gärna haft december en hel månad till, tycker det är jättemysigt att dricka glögg, julbaka, slå in klappar och mysa bland levande ljus och annat julpynt hela dagarna.
Sen är det väl lite så oxå att jag vet att efter jul & nyår så börjar en ny tid. Min mammaledighet på heltid är slut. Det känns jättekonstigt, främst att tiden gått så förbannat fort! Det var ju inte länge sen jag stod där och sa att jag slapp jobba på över ett år. ETT HELT ÅR. MINST. Nu har tretton månader gått och jag kan fortfarande inte fatta det. Dessutom vet jag ju fortfarande inte om jag kommer börja plugga i januari eller inte, beskedet kommer nästa vecka. Och jag är sååå nervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar