torsdag 24 december 2009

Idag hade tomten vart här med en riktig julklapp som väntade på lillfröken. Ett paket hon mer eller mindre själv valt ut i leksaksaffären.

Och när hon slet av pappret och fick se vem som gömde sig där innuti, sken hon upp som en liten sol. Hon verkade med andra ord mycket nöjd över att få träffa sin vän igen!

Det var blomdockan Fiffi, som pratar lite grann. Hon säger bland annat "åh, pillriga rosenblad, jag har glömt..." och andra såna där självklara saker barnleksaker brukar säga??!


Och vet ni vad jag hade glömt? Att köpa varsin liten julklapp till China & Mio. Dumma kattmamma!
Men China tycker ju ändå alltid att pappret och snöret är det roligaste. Dessutom fick dom en tidig julklapp i år, en HELT GRYM borste. Jag kan varmt rekommendera den här till fällande katter.
Furminator. Den är påväg att komma till även Sveriges djuraffärer, där denna modell kostar ca 500 kronor. Jag fyndade min på Tradera för 162 spänn, inklusive porto. Helt ny i förpackning. Se här så mycket jag lyckades borsta bort vid ett enda tillfälle...

Nä, nu är det dags för Nicole att vila och jag skall passa på att packa väskan för dagen. Innan klockan ett blir vi upphämtade av bror & syster, och det bär av till mamma & Styrbjörn för att fira lite jul. Sen sticker vi iväg till Nödinge och hälsar på Stefans morfar, där hans mamma och systrar på den sidan oxå är. Senare på kvällen går vi ner till grannhuset och umgås med hans pappa och familj. Vi sover över där och det skall bli riktigt skönt att slippa åka hem på kvällen. Dessutom är det ju inte längre ofta man sover borta, skall bli mysigt!
På annandagen firar vi med min pappa, syskon och farmor & farfar. Blir en hel del jular att fira när både mina & Stefans föräldrar är separerade. Men inte mig emot!
Till sist, vill jag önska er en riktigt, riktigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar