lördag 19 december 2009

Hello Kitty-strumpor

Det var en febrig liten tjej som väckte oss halv fem imorse.
Stefan började känna sig kass i förrgår och det verkar ju tyvärr som han smittat oss, trots hans pussförbud :)
Själv känner jag inte heller mig helt hundra, har lite huvudvärk och halsont (samma symtom som Stefan började med), så jag kan bara invänta min dom...
Känns lite extra trist eftersom jag verkligen sett fram emot glöggmys/förfest i goda vännerslag ikväll. Men men, det är inget att göra åt. Nu hoppas jag bara att vi allihopa hinner bli friska lagom till julafton.
Bakade lussekatter igår. Vanilj/kardemumma- & vanliga saffranslussekatter. Resultatet blev ett gäng torra katter. Verkade bli något fel under jäsningen, det hände liksom ingenting. Och då följde jag ändå receptet till punkt och prickar. Jag har nog lite dåligt flyt just nu helt enkelt. Rocky roadsen blev dock lyckade, men det är ju lite svårt att misslyckas med dom.
Hoppas ni får en fin helg!

1 kommentar: