söndag 22 november 2009

Jag råkade sova hela natten på soffan. Försökte natta Nicole i min famn igår, men hon lyckades natta mig istället. Stefan lyfte över henne till sin säng lite senare och jag skulle komma efter. Strax.
Vaknade halv nio imorse, lite pafft. Nicole sov fortfarande då faktiskt, men det var ju liksom ingen idé att gå och lägga sig igen när hon redan sov på övertid.
Satte mig vid sängkanten en stund och bara betraktade vårt lilla underverk.
Hon sträckte lite på sig, gäspade (som hon brukar göra även i sömnen?!) och den lilla handen började försiktigt leta efter nappen. Hon hittade den vid sängkanten, fortfarande utan att öppna ögonen, och stoppade den i munnen. Den hamnade uppochner, så hon skruvade den till rätta.

Hon kändes så stor. Så medveten. Nu får hon snart inte växa så snabbt, det här börjar bli läskigt.
Hon sover fortfarande, har nog förstått det där med at
t på helgerna tar man sovmorgon.
Jag längtar efter henne!

Inte utan min napp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar