fredag 20 november 2009

Efter Nicole vilat och ätit lunch tog vi en promenad. Den efterlängtade solen lyste på oss!
Gick förbi vårdcentralen och tänkte passa på att vaccinera mig. Det var så klart knökfullt i väntrummet och ingen nummerlapp fick man heller. Det var bara att köpa läget och sitta snällt och vänta.
Tänkte först ge upp och ta det en annan dag utan Nicole, men gav det några minuter ändå.
Och tur var väl det, för efter tio minuter, en kvart var det min tur. Känns jätteskönt att ha det gjort!
På måndag skall Stefan oxå vaccinera sig och sen finns det inte mycket mer vi kan göra.
Jag hade hört att små barn bara blev skyddade till ca 50% efter första sprutan och passade på att fråga sköterskan om det verkligen stämde. Tydligen får dom ungefär ett 70%-igt skydd mot influensan ca tio dagar efter första sprutan, men det skall i alla fall vara gott nog för att slippa bli allvarligt sjuk.
Så nu äntligen kan jag andas ut. Nicole skall inte bli allvarligt sjuk, vi skall överleva det här :)
Och jag, jag skall sluta vara världens värsta hönsmamma och börja leva igen!

Ikväll kommer Ninni hit och vi skall ha myskväll. En liten matbit, vin, tjöt och fredagsgodis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar