tisdag 6 oktober 2009

Imorse klev jag upp tidigt och åkte iväg på studievägledning vid Göteborgs universitet. Jag fasade för att behöva köa i timmar såhär nära inpå ansökningsdatum, men jag kom in på direkten. Satt där en stund och diskuterade med en dam, och vet inte om jag blev så mycket klokare av det. Jag berättade att jag hade lite panik och fortfarande inte visste vad jag ville bli, att jag tänkte testa att söka en del program och även lite komvuxkurser, som en backup. Hon tyckte det lät bra. Sedan kollade vi lite på min lista på massa yrken jag skrivit upp, yrken jag tyckte lät mer eller mindre lockande. Hon sammanfattade det som att jag antingen ville mot socionom-spåret eller åt sekreterarhållet, med ekonomisk inriktning.
Efter det gick jag raka vägen till komvux:s studievägledning och där verkade det som att man oftast hade goda chanser att komma in på de kurser man sökte. Förutsatt att man söker med syftet att betygskomplettera kurser man saknar för att komma in på en utbildning. Och så är ju fallet. Så nu känns det inte riktigt lika hopplöst längre! JAG VILL PLUGGA I VÅR!

Nu sitter jag & en övertrött Nicole och väntar på att tjejerna skall komma hit för Desperate housewives-invigning! Vi blir inte så många ikväll, men det skall bli mysigt ändå. Och underbart att mitt favvoprogram startar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar