söndag 4 oktober 2009

Det verkar inte bli nåt jobb idag... Och ändå fick jag lägga mig skaplig tid igårkväll ifall dom skulle ringa in mig. Jag fick drömma oroligt att jag hela tiden missade samtal och när jag vaknade till stup i kvarten fick jag kolla min mobil ifall de skulle ringt. Jag kunde inte planera något av dagen och jag kunde knappt använda min mobil ifall det skulle vara jobbsamtal som väntade. Nu är klockan strax ett och jag räknar härmed att jag är ledig idag. Om jag skall vara ärlig är jag glad att det inte behövdes folk, för jag hade inte det minsta lust att jobba egentligen. Men det hade ju såklart vart gott med det där extra lilla klirret i kassan vid nästa löning.
Något som var positivt med det hela var i alla fall att jag blev påmind om hur jobbigt, och nästintill ångestframkallande, det är att jobba extra och bli inringd på morgnarna. Hur man ligger där i nattmössan och hoppas att den där jäkla telefonen inte alls skall ringa. Och hur besviken och stressad man sedan blir över att det inte blev något jobb även denna dag. Usch! Nä, jag verkligen måste börja plugga nåt nu istället. Jag skall söka så mycket man bara kan, be böner och hålla alla tummar och tår så hårt det bara går. Jag skall bli nåt när jag blir stor, och jag skall minsann få ett roligt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar