fredag 9 oktober 2009

Dagen har vi spenderat med Sophie & Therese. Blev promenad i Linné och lite sushi på det. Sedan följde vi med dom hem och drack kaffe.
På hemvägen handlade vi lite fredagsmys och tog en snabbtitt på kulturnatta-invigningen vid Sjöfartsmuseet. Kom precis lagom tills det var slut...
Om jag en fredag- eller lördag-eftermiddag är på väg hem genom stan eller t.ex. går förbi nån liten pub här i Majorna, och man hör alla skratta och pladdra, sörpla på sina öl och partymusiken i bakgrunden, så får jag ofta lite blandade känslor. En del av mig skriker "jag vill oxå ut och parta idag!" och den andra delen känner "åh, vad jag har det bra som bara skall hem och mysa med bebis och sambo". Inte för att jag saknar mitt gamla partyliv så väldans mycket, och jag går ju fortfarande ut ibland nu med, men det är ändå den där frestelsen som blir så påfallande när man hör musiken och ser alla runt omkring på partyhumör. Att bara också kunna spontant svänga förbi krogen för en öl, utan förberedelse och planering. Men en sak är i alla fall säker; när jag vaknar upp på morgonen dan efter är jag otroligt nöjd med livet. Utvilad efter en god natts sömn och inte gjort slut på ett enda öre! Dessutom känns ju de tillfällen jag numera är ute och festar lite mer speciella och extra lyxiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar