måndag 29 augusti 2011

Sista minuterna på sommarlovet... Imorgon börjar skolan igen och det är slut på ett tre månader långt sommarlov. Galet! Fattar verkligen inte att det gått så fort?! Hallå, jag väntar fortfarande på att sommaren skall börja liksom...
Och alla det där tjugotusen sakerna jag hade på min to do-lista i huvudet skall vi inte ens tala om...
Har jag målat om/nyinrett sovrummet? Svar nej.
Har jag målat om & framkallat förstoringar till alla tavelramar till köket + hallen? Svar nej
Har jag gjort någon fotobok? Svar nej.
Har jag klistrat in bilderna från Nicoles bebistid som jag framkallade för över två år sedan? Svar nej.
Har jag läst igenom alla mina sammanfattningar från den gångna terminen 1 gång/månad för att hålla kvar all info lite längre? Svar nej... whoops, jag har visst inte ens öppnat den där lådan.
Har jag fixar klart den nya bloggen? Svar nej.
Har jag läst ut Män som hatar kvinnor? Svar nej. Men typ 10 sidor har jag ju i alla fall läst!
Har jag sett alla filmer på min måste-se-lista? Svar nej. De enda två filmerna jag sett på heeela sommaren såg jag i lördags, men de tillhörde dock inte listan...
Blev det någon soffa byggd på balkongen då? Öh, svar nej. Trodde vi ens det på allvar liksom?
Och vad har jag gjort istället då? Svar ingen jävla aning faktiskt. Men slappat och vilat hjärnan verkar jag ju åtminstone åstadkommit. Alltid något. Men jag är inte bitter. Jag har haft en fin sommar. Bortsett från vädret och att jag inte fått NÅNTING gjort då kanske...

Nu skall jag krypa ner bredvid min sussande lilla sötunge. Hon slocknade så fort hon la huvudet på kudden förut, efter
några timmars busande med mormor.
Klockan ringer 05.30 imorgon och det känns ganska jobbigt faktiskt. Men det känns riktigt skoj att börja skolan igen! Har saknat alla spännande föreläsningar, det goa skolkaffet och härliga klasskamraterna. Men att behöva återfå känslan av att alltid ha något som borde pluggas hängandes över mig har jag då inte saknat kan jag lova!

Godnatt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar