måndag 22 augusti 2011

Måndag, sista veckan innan skolan börjar igen. Ja, det börjar verkligen dra ihop sig nu alltså...
Helgen var hur kul som helst! Lördag förmiddag åkte jag till min stora kusin Tomas, där jag mötte upp kusin Anna. Var skoj att få se hur Tomas bodde med sin familj, och såklart att äntligen få träffa hans lille pojk, mitt snart treåriga kusinbarn, supersöt!
Sedan fick vi skjuts av dom ner mot Åsa, närmare bestämt till Maddes föräldrar. Där vankades möhippa! Var först lite stressigt för bruden hade, ovetandes om sin möhippa, rymt till Kungsmässan för att shoppa. En minibuss skulle hämta upp oss 45 minuter senare, så tärnan som stod för planeringen var ganska stressad stackarn :) Men allt löste sig fint, bruden kom hem i tid, så vi hann skåla i champagne och mumsa i oss diverse goda tilltugg innan den försenade, vilsna busschauffören tillslut dök upp.
Sedan styrde kosan mot Ästad gård, en supermysig, gammal gård som gått i arv i generationer och numera drevs av några syskon som gjort om det till en äventyrsgård.
Först lekte vi "fångarna på gården", som inspirerats av "fångarna på fortet". Vi tävlade i två lag, på liv eller död, och fick testa allt möjligt kul, som att köra varann i skottkärra på plankor över en damm, hinderbanor, bada i ett gyttjebad och massa annat. Hur skoj som helst var det!
Efter en grovdusch för att få av sig den värsta leran väntade en skållhet badtunna på oss. Där kunde vi sitta och smutta rosévin och koppla av. Kvällen avslutades med god middag; vildsvinsgryta, så jäkla gott!
Jag & Anna sov hos hennes föräldrar och det var verkligen jätteskoj att få träffa dom igen. Har faktiskt saknat min goa morbror & hans härliga fru!
Så det har vart en lyckad helg, minst sagt!

Idag är det än så länge gråmulet, men vi har blivit lovade lite bättre väder efter tolvtiden, så då får vi väl bege oss ut på nån utflykt och ta till vara på den sällsynta solen.
Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar