fredag 14 oktober 2011

Hua, vad kallt det var imorse! En fjuttig liten grad bara. Nicole var påpälsad med mössa, vantar, halsduk och fleecebrallor. Vi har inte burit upp våra vuxen-vinterkläder från källarn än, så jag var allt lite avundsjuk på henne... 
- Åååh, mamma skulle också haft mössa på sig idag, tyckte jag.
- Ja mamma, det får du. Det får du sen när du blir liten.
Hon tror liksom att hon som är liten kommer bli stor, och vi som är stora kommer bli små. Spelar ingen roll hur många gånger man berättar för henne :)

Idag är det sista plugg-chansen innan tentan. Jag förstår inte hur mitt trötta huvud skall få in mer information. Men det är bara att köra järnet ett partimmar. Sen blir det fredagsmys med min lilla tjej! Åh, jag älskar fredagar, dom är så magiska på nåt sätt. Även fast man skall upp med tuppen dagen efter för den här jäkla tentan... 
Vi har bestämt att vi skall poppa popcorn och se på "hemliga klubben" - en ny favorit här hemma. Det var det första hon frågade i imorse. 
- Mamma, kan vi se på majkus, som vi såg hos Kajin?
Skönt att variera oss lite så att vi (läs jag) inte tröttnar helt på Saltkråkan och alla de där goa, gamla klassikerna som går i ett här hemma. 
Och äntligen har hos slutat tjatat om att hon vill se "dom målade gubbarna", nåt program hon tydligen såg på barnkanalen en morgon när Caroline var här för ett tag sen, som jag inte har en aning om vilket hon menar. Och lika besviken blir hon varje gång...    
Ha en trevlig fredag!

1 kommentar:

  1. Haha ååh va sött hon är! Önskar lite att det var så, att man fick bli liten igen :)
    Stort lycka till med tentan idag. Det går säkert bra, men jag håller tummarna ändå, för säkerhets skull :) och jusste, jag tror de målade gubbarna är "Tweenies" :D du får kolla med lilltösen om det stämmer!

    SvaraRadera