lördag 29 oktober 2011

Godmorgon helgen!
Efterlängtade helg och efterlängtade sovmorgon! Men tydligen hade en viss liten dam här hemma andra planer... Så vi har vart uppe sedan sextiden och haft mysfrukost framför barnkanalen. Nu skall vi tydligen leka med bilar här, en ny favoritsyssla.

Igår var jag hos tandläkarn. Och jag blir så trött... Alltså de senaste åren har jag alltid vart helt nojig varje gång jag gått dit, eftersom jag under tonåren hade sjukt mycket hål, så har den där rädslan suttit kvar. 
Men de senaste åren har jag inte haft ett enda hål och vart lika chockad varje gång jag lämnat undersökningsrummet. Jag har typ fått nypa mig i armen för att kunna tro det. Speciellt första besöket efter graviditeten. Efter alla täta måltider, allt godisätande och somnande på soffan utan att ha borstat tänderna... Och ändå inte ett endaste hål. Helt galet!
Nu det sista året tycker jag att jag vart mycket bättre på att ta hand om mina tänder. Jag skulle aldrig komma på tanken att somna till på soffan utan nyborstade bissar, jag är mycket flitigare på att använda tandtråd och fluxa. Och jag har dessutom gått över till eltandborste!
Tror ni jag var hålfri nu då (som jag nästan lite försiktigt vågade hoppas på för första gången)?? NEJ! Suck, TVÅ dessutom. Visserligen var dom både jättesmå. Det ena på tuggytan på en visdomstand, och det syntes inte ens på röntgen, men tandläkarn tyckte att vi skulle passa på att laga det så att det inte skulle bli stort och tanden få dras istället. Och nej tack, dra tänder är ju inte min stora favvo direkt. 
Det andra hålet var knappt ett hål heller, nån liten nedbuktning mellan nån lagning, som förhoppningsvis bara behövde slipas till lite för att inte tandtrollen skulle vilja bygga bo där... 
Men, det känns liksom bara så typiskt att behöva tillbaka gå dit och lägga sig under den där hemska borren när jag borstat så flitigt... Blä!
Min bitterhet försvann dock ganska fort när jag sedan kom till skolan och kunde hämta ut tentan jag vart mycket nöjd med!
Usch vad mycket trist tandsnack det blev nu, sorry!
Trevlig Halloween-helg!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar