måndag 26 september 2011

Det blir bara glesare och glesare här mellan uppdateringarna... Ja, som jag alltid tjatar om, jag förstår liksom inte vart tiden tar vägen?!
Men det är lite mycket här nu. Långa dagar i skolan, Stefan jobbar typ dygnet runt och Nicole få vara alldeles för långa dagar på dagis enligt mig :( 
Redan kvart över sex får vi dra upp den lilla skruttefian nu, för jag måste lämna henne prick sju för att hinna till skolan. Och så hämtar vi henne mellan fyra, fem. 
Idag var jag inte hemma från Borås förrän halv sex och vi hann inte mer än att äta middag ihop innan det var läggdags för henne. Fy, alldeles för lite tid! Hoppas det blir bättre snart, med kortare dagar. Det är bara dessa långa skoldagarna som ställer till det, så jag får väl kompensera med att hämta henne riktigt tidigt istället på mina hemmaplugg-dagar. 
Nu skall jag göra en kopp te och börja med läxan. Världens bästa läxa; läsa en skönlitterär bok inför ett seminarium! Det är en mammas berättelse om hur hon vårdar sin treåriga dotter som går bort i cancer. Helt fruktansvärt! Verkar vara en väldigt gripande bok, och jag tror inga kinder kommer vara torra här inte...
Hoppas ni haft en bra helg! Vår gick på tok för fort, som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar